Baikpulih sumbat kat puchong dah siap

Alhamdulillah... walaupun saya cadangkan untuk sampai di puchong pukul 9pagi terpaksa terkenkendala sikit, tapi masih tak lari jauh dari masa yang saya janjikan dengan pelanggan. Saya sampai di puchong prima dalam pukul 9.15pagi.

Selalunya saya pergi puchong lalu area Hicom usj tapi konon nak cepat sayapun lalu kota kemuning tepi sungai. Keadaan jalan memang masih berbatu tapi saya ingat kalau naik motor tak da masalah. Dan memang tak ada masalah tapi masalahnya tersesat pula di area kota kemuning di kawasan anggrek kiara. Itulah yang menyebabkan saya lambat sampai.

Sesampai di rumah pelanggan sayapun risau juga, kenapa lah sumbat semula macam tak pandai buat kerja. Terus jer ke bilik air yang sumbat. Ternyata memang betul-betul sumbat. Lepas tu saya buat kejap jer dah ok tapi sayapun tertanya-tanya kenapa terjadi macam ni?. Kemudian saya cek pi dapur dan saya tengok kat floor trap. Ooooo....

Ternyata tersumbat balon yang dah pecah, jadi ini disebabkan budak-budak main balon ternyata. Lepas saya keluarkan balon dan lain-lain benda dalam floor trap dan saya tunjuk pada akak, bahawa ini bukan ketidak pandaian saya repair paip tetapi budak-budak masukkan balon yang dah pecah kat floor trap.

So akak pun tanya berapa pula caj yang akan saya minta? Sayapun tak tahu nak jawap, saya kata bagi jer le kak. Alhamdulillah akak tu faham dan di hulur secukupnya.

0 comments: